Веб-квест з біології

Щоб перейти до веб-квесту "У світі птахів" перегорніть сторінку вниз


Веб-квест "Таємниці рослинного світу. Генеративні органи рослин"

Вітаю вас на першій сходинці веб-квесту.
Термін проведення: 13.02. -17.02. 2017 року
Відповіді приймаються до 18.02.2017 року

Організатор веб-квесту: Бігарій Ірина Йосипівна

Спосіб зв'язкуhttps://vk.com/id117217334


Квіти, квіти… Чарівні квіти,
 Кольорові, великі й малі…
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви — душа землі.
Надія Красоткіна









Отже, 13 лютого   2017 року  ми розпочинаємо нашу  Web - подорож  « Генеративні органи рослин». На Вас чекають два етапи  завдань, під час яких вам доведеться бути кмітливими, творчими, уважними. 
       Всі завдання будуть розміщуватись на сторінці меню Веб – квест .


       Всі  2 етапи завдань відкриваються  поступово в день їх відкриття (див.інструкцію).
Інструкція учасника веб-квесту «Генеративні органи рослин».

1. Веб-квест складається з двох етапів завдань, які відкриватимуться на сторінці блогу поступово.
   Перший етап завдань – «Будова квітки. Суцвіття. Запилення. Запліднення квіткових рослин»( 13.02.2017 року).
   Другий етап завдань – «Будова насінини. Плід» (15.02.2017 року).
2. Ви виконуєте завдання квесту послідовно - етап за етапом.
3. Не   забувайте   використовувати   інформацію  з  Інтернет – ресурсiв, посилання на як ви знайдете нижче завдань.
4. Після виконання всіх етапів  Ви формуєте бланк відповідей.

 5. Не забувайте підписати роботу, вказуючи свої ім'я, прізвище, клас!
6. Відповіді надсилати в приватні повідомлення
https://vk.com/id117217334
7. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бали. Максимальну кількість балів буде вказано в кожному завданні.
Бажаю успіхів під час проходження веб-квесту


I етап  «Будова квітки. Суцвіття. Запилення. Запліднення квіткових рослин»
(
Максимальна кількість балів на даному етапі – 45)

I. Доповніть речення (Максимальна кількість балів – 10)

1.Квітка – це…. (……..)

2.Головними частинами квітки є …( ……і……)

3.Розширена верхня частина квітконіжки утворює …(   )

4. Подвійна оцвітина складається з чашечки і …(    )

5.Маточка складається з …(….., …..,……)

6. У пиляках тичинок достигає …(               )

7. Двостатевою називається квітка, що має …( і……)

8. Рослини у яких жіночі й чоловічі квіти знаходяться на одній особині називаються …( )

9. Квітка має обмежений чи необмежений ріст?(…….)

10. Яке розмноження відбувається за участі квітки?(……)




Інтернет-посилання, що допоможуть вам знайти інформацію для виконання завдань.







II. Виберіть одну правильну відповідь (Максимальна кількість балів – 6)
1. Рослина з одностатевими квітками — це:
A) слива;
Б) тополя;
B) яблуня;
Г) суниці.
2.Завужену частину квітки, якою вона прикріплюється до стебла, називають ...
А) черешком;
Б) квітконіжкою;
В) квітколожем
Г) квітконіжкою
3. Голими називають квітки, у яких відсутні...
     А) маточки;
     Б) квітконіжки;
     В) тичинки;
     Г) оцвітина.
4. Квітки з дуже вкороченими квітконіжками називають ...
    А) однодомними;
    Б) сидячими;
    В) тичинковими;
    Г) маточковими.
5.Вкажіть, із чого складається віночок квітки:
   А) із квітконіжок;
   Б) із чашолистиків;
   В) із квітколож;
   Г) із пелюсток.
6. Відділ рослин, якому притаманне подвійне запліднення:
A) мохоподібні;
Б) голонасінні;
B) покритонасінні;
     Г) папоротеподібні.
7. Зародок у покритонасінних рослин розвивається із:
A) зиготи;
Б) насінного зачатка;
B) яйцеклітини;
Г) стінок зав’язі.
8. Плід утворюється із:
А) зав’язі;
В) тичинок;
Б) маточки;
Г) квітколожа.
9. Однодомними рослинами є:
           А) дуб, береза, огірок;
           Б) тополя, огірок;
           В) тополя, дуб, береза.
            Г) шипшина, яблуня, огірок.
10.Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:
           А) простий зонтик;
           Б) складний зонтик;
           В) щиток;
            Г) колос.
      11. Суцвіття китицю мають:
           А) смородина, конвалія;
           Б) черемха, конвалія;
           В) капуста, конвалія, черемха, смородина.
            Г) вишня, соняшник, пшениця.
      12. Утворення суцвіть – це пристосування:
           А) до запилення;
           Б) для краси;

           В) до приваблювання комах.






I  III. Зробіть позначення до малюнку. На малюнку А позначте частини квітки, на малюнку Б – типи суцвіть. (Максимальна кількість балів -15)












                                                                        Мал. Б









Мал. А






Інтернет-посилання

Суцвіття таблиця




IV. Встановіть відповідність (Максимальна кількість балів -14)

1. Встановіть відповідність між агентами перехресного запилення та його назвою.
A) тварини;                                               
Б) вітер;
B) вод;.
Г) комахами
1. гідрофілія;
2. ентомофілія;
3. анемофілія;
4. зоофілія.
2. Встановіть відповідність між типами суцвіть та наведеними назвами рослин.
A) Зонтик;
Б) кошик;
B) складний колос.
Г) китиця
1. айстра, соняшник
2. капуста, черемха;
3. жито, пшениця;
4. примула, цибуля.
3. Встановіть відповідність між визначеннями та  термінами.


А)вкорочений та обмежений у рості пагін
Б)перенесення пилку із тичинки на приймочку маточки
В)нижня розширена частина маточки,  усередині якої розташовані насінні зачатки
Г)клітина, що утворюється внаслідок злиття двох статевих клітин.
Д)Утвір, який містить чоловічі статеві клітини
Е)Утвір, який містить яйцеклітину
1. зигота
2. запилення
3. квітка
4. насінний зачаток
5. зав"язь
6. пилкове зерно

  
Вітаю! Ви пройшли перший етап веб-квесту. Завдання 2 етапу очікуйте 15.02.2017 
Цікаві факти про квіти
1. Наукова назва рослини незабудка (не дивлячись на глибокий зміст слова) означає «мишаче вушко».
2. Плавуча ряска Волфф аррхіза — сама маленька квітуча рослина у всьому світі. Розмір її крихітних листочків ледве досягає одного міліметра...
Багато красивих квітів — відмінні лікарі. Приміром, дельфініум колись часто використовували при переломах в якості примочок.
3. На схилах гір Південної Америки росте квітка, яка зацвітає лише раз в 150 років. Після цього вона гине.4. Жоржини названі на честь мореплавця Георгія. Подарувати ці квіти — означає проявити повагу і дружбу.5. Всі стадії свого життя австралійський квітка Різантелла Гарднера проводить під землею. Її навіть запилюють терміти, підземні комахи.


6.  Національним квіткою Китаю вважається півонія. У цій країні йому приписують по істині магічні властивості. Китайці вірять, що півонія виганяє з житла злих духів.
7. Один з найбільш швидкозростаючих квітів у світі — це тюльпан. Всього за одну добу він може вирости на 2 сантиметри.



Вітаю учасників  веб-квесту, які  пройшли перший  етап. Продовжуємо відкривати таємниці рослинного світу та розпочинаємо другий етап

I I етап  «Будова насінини. Плід»

(Максимальна кількість балів на даному етапі – 45)

I.Виберіть одну правильну відповідь
(Максимальна кількість балів – 8)
1.     Насінина розвивається:
           а) після запилення;                         
           б) після запліднення;
            в) після запилення та запліднення.
           2. Насінина утворюється з:
           а) насінного зачатку;
           б) після запліднення;
           в) з насінного зачатку після запліднення.
3.     Плоди здебільшого утворюються із:
            а) зав’язі маточки;
           б) інших частин квітки;
           в) яйцеклітини.
4.     Плід – це:
           а) вегетативний орган;
           б) генеративний орган;
           в) генеративний  та вегетативний орган.
5.     Плоди здебільшого утворюються із:
           а) зав’язі маточки;
           б) інших частин квітки;
           в) яйцеклітини
6.     Плід – це:
           а) вегетативний орган;
           б) генеративний орган;
           в) генеративний  та вегетативний орган.
7.     Плід ягода мають такі рослини:
           а) горобина, черемха;
           б) вишня, смородина;
           в) помідор, смородина.
8.     Однонасінні плоди мають такі рослини:
            а) соняшник, вишня;
           б) соняшник, горох;
           в) огірок, вишня.
9.     М’ясисте супліддя мають:
           а) яблуко, апельсин, інжир;
            б) інжир, ананас, шовковиця;
           в) інжир, айва, шовковиця.
10.      Соняшник, кульбаба та ромашка мають такий плід:
           а) зернівка;
           б) сім’янка;
           в) кістянка.
10.У в’яза, клена плоди розповсюджуються:
                а) вітром;
           б) самоскидання;
           в) птахами.
11.      Поширення плодів тваринами характерне для:
           а) горобини, калини, черемхи;
           б) горобини, ліщини, верби;       
           в) іван-чаю, калини, черемхи.
12.      Плід яблуко мають такі дерева:
           а) яблуня;
           б) яблуня, груша;
           в) яблуня, груша, айва.
13.      Плід, який має дерев’янистий оплодень, який не зростається з насіниною й лежить вільно:
            а) горіх;
           б) сім’янка;
           в) коробочка.
14.      Всередині цього плоду є багато насіння, яке висипається через отвори:
           а) коробочка;
           б) стручок;
           в) сім’янка.
15.      Для проростання насіння потрібні:
           а) вода, повітря;
            б) вода, повітря, тепло;
           в) тепло, вода, світло.
16.      Процес проростання насіння починається із:
            а) видовження зародкового корінця та перетворення на головний;
           б) появи листочка;

           в) появи проростка. 

Відео поширення плодів
II. Заповніть таблицю. Виберіть 5 рослин (за бажанням), внесіть їхні назви у таблицю та вкажіть, які типи плодів характерні для рослин, які ви обрали. Охарактеризуйте плоди цих рослин. заповнюючи таблицю

(Максимальна кількість балів – 12)

Порівняльна характеристика плодів різних рослин
Рослина

Особливості будови плоду

Тип плоду
Тип оплодня
(сухий, соковитий)
Характеристика сухого плоду (розкривний, нерозкривний)
 1.



2.



3.



4.



5.



6.





















III. Вікторина. Відгадайте загадану рослину, вкажіть назву плоду цієї рослини.

(Максимальна кількість балів – 10)


Наприклад.
Весною зеленіла,
Влітку загоріла,
Восени наділа
Червоні корали. (Горобина
,плід-яблуко)
1) Червона, солодка, пахуча,
Росте низько, до землі близько. (
_______,______)
2) Стоїть при дорозі на одній нозі,
Голова мала, а в ній —
насінин тьма. (_____,_____)
3) Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає. (
______,______)
4) Там, де в яр травиця бігла,
Красувалась
куля біла.
Налетів
жартун вітрисько,
Щось травиці
пошушукав…
І знялося з кулі
Триста
спілих
Білих
парашутів. (_______,_______)
5) Сидить панна у світлиці
Молода, червонолиця. Хто до неї завітає —
Вітамінами вгощає. (
_______,_________
)


IV. Біологічні задачі.
(Максимальна кількість балів – 15)
1. Чому рослини, що цвітуть увечері та вночі, частіше мають віночки білого і жовтого кольорів?
2. Чому безвітряна погода під час цвітіння може стати причиною зниження врожайності жита, а на врожай пшениці така погода не вплине?
3. Пустоцвіти, розташовані на головному стеблі та бічних пагонах огірків, не утворюють плодів. Недосвідчений городник подумав, що оскільки пустоцвіти не утворять плодів, то вони зайві, і обірвав їх. Якої помилки він припустився?
4. Квітка томата ще в бутоні була закрита марлевим мішечком. Бутон розпустився, потім утворився плід. Яким шляхом відбулося запилення?
5. Квітка вишні ще в бутоні була закрита марлевим мішечком. Бутон розпустився, цвітіння закінчилося, але плід не утворився. Чому?






Веб-квест " У світі птахів"


Шановні учні запрошую вас у цікаву подорож до світу птахів!

Терміни проведення: 10.12-16.12.2019 року Відповіді приймаються до 17.12.2019 року

Організатор веб-квесту: Бігарій Ірина Йосипівна

Спосіб зв'язкуhttps://www.facebook.com/profile.php?id=100011286189307



    Далекими світами

Вночі і по ночах

     Горбатими морями

      Летів додому птах.

    Його мала голівка

            Боялась над крилом —

  Та зацвітала гілка

            Блакитно-білим сном.

           І птах сказав до себе,

    До вітру на крилі:

                Нам лиш літати небом,

    А жити на землі.
                                                                                        (Микола Вінграновський)

Отже, 28 листопада   2016 року  ми розпочинаємо нашу  Web - подорож  « У світі птахів». На Вас чекають три етапи  завдань, під час яких вам доведеться бути кмітливими, творчими, уважними. 
       Всі завдання будуть розміщуватись на сторінці меню Веб – квест .
       Всі завдання будуть розміщуватись на сторінці меню Веб – квест .       Всі  3 етапи завдань відкриваються  поступово в день їх відкриття (див.інструкцію).

Інструкція учасника веб-квесту «У світі птахів».

1. Веб-квест складається з трьох етапів завдань, які відкриватимуться на сторінці блогу поступово.
    Перший етап завдань – «Особливості зовнішньої будови птахів»( 28.11.2016 року).
   Другий етап завдань – «Особливості внутрішньої будови птахів. Розвиток та  розмноження птахів» (01.12.2016 року).
    Третій етап завдань – «Різноманітність птахів» (02.12.2016 року)
2. Ви виконуєте завдання квесту послідовно - етап за етапом.
3. Не   забувайте   використовувати   інформацію  з  Інтернет – ресурсiв та підручник з біології.
4. Після виконання всіх етапів  Ви формуєте бланк відповідей.
 5. Не забувайте підписати роботу, вказуючи свої ім'я, прізвище, клас!
6. Відповіді надсилайте в приватні повідомлення
https://vk.com/id117217334
7. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бали. Максимальну кількість балів буде вказано в кожному завданні.

    Інтернет-ресурси до подорожі:

 Розпочинаємо перший етап веб-квесту. Максимальна кількість балів на цьому етапі - 30. Бажаю всім успіхів!!!

Перший етап завдань «Особливості зовнішньої будови  птахів»

I. Визначте систематичне положення птахів, заповнивши таблицю (максимальна кількість балів – 3)


1.Надцарство

2. Царство

3. Підцарство

4. Тип

5. Підтип

6. Клас


II. Дайте відповіді на питання (максимальна кількість балів – 17)
 1.З яких відділів складається тіло птахів?
2. Що знаходиться на голові птаха
3. Чим вкрите тіло птахів?
 4. Яка форма тіла птахів?
 5. Яка температура тіла характерна для птахів?
  6. Від чого залежить форма дзьоба?
  7. З яких частин складається дзьоб?
  8. Чим затягнутий слуховий отвір у птахів?
  9. Які особливості будови шкіри у птахів?
10. Яка залоза шкіри розвинена у птахів?
11.Які види пер характерні для птахів?
12.На які групи можна поділити контурні пера в залежності від виконуваних функцій?
  13. Як називається частина стрижня позбавлена опахала?
  14. Які пера не мають борідок другого порядку?
15. Які пера розташовані у хвостовій частині тіла?
  16. Які пера розташовані на крилах?
17. Чи всі птахи літають?













III. Вставте пропущені слова.  (максимальна кількість білів – 6)
Тіло птахів має ___________(1)симетрію, форма тіла____________(2), що зумовлює зменшення сили тертя у повітрі під час польоту.
Є дві пари кінцівок, перша з яких видозмінюється в _______________(3).
Тіло розділене на _______(4), тулуб, кінцівки та_________(5). Чітко виражена ________(6), що має високу рухливість, завдяки чому птах може не тільки спритно збирати корм та озиратися на всі боки, а й чистити___________(7) пір’я черевця, крил, спини й хвоста
Голова в птаха невелика, округлої форми, з витягнутим уперед досить довгим і тонким ___________(8), покритим роговим чохлом.  Дзьоб складається з двох частин: верхньої —___________(9) і нижньої —__________(10). В основі наддзьобка відкриваються__________(11). У голуба на дзьобі є __________(12)- невелике підвищення над ніздрями.

IV. Знайдіть та запишіть 8 цікавих фактів про птахів  (максимальна кількість балів – 4).
Тут ви можете знайти інформацію:














Другий етап завдань – «Особливості внутрішньої будови птахів. Розвиток та  розмноження птахів».Максимальна кількість балів на цьому етапі - 30. Бажаю всім успіхів!!!


I. Виберіть одну правильну відповідь (максимальна кількість балів – 7)
1. Птахи, що не мають кіля:
А) гуси;
В) страуси;
Б) дрохви;
Г) пінгвіни.
2. Цівка — це:
A) зрослі кістки стопи;
Б) зрослі кістки гомілки;
B) зрослі фаланги пальців;
Г) зрослі кістки стопи і гомілки.
3. Шлунок птахів складається з відділів:
A) двох м’язових;
Б) двох залозистих;
B) м’язового і залозистого;
Г) м’язового або залозистого.
4. Клас хордових, якому властиве подвійне дихання:
А) Птахи;
В) Плазуни;
Б) Ссавці;
Г) Земноводні.
5. Кровоносна система птахів має:
A) одне коло кровообігу та двокамерне серце;
Б) два кола кровообігу та трикамерне серце;
B) одне коло кровообігу та трикамерне серце;
Г) два кола кровообігу та чотирикамерне серце.
6. Орган, відсутній у птахів:
А) нирки;
В) печінка;
Б) клоака;
Г) сечовий міхур.
7. Статеві системи у птахів мають:
A) один сім’яник, один яєчник;
Б) один сім’яник, два яєчника;
B) два сім’яника, один яєчник;
Г) два сім’яника, два яєчника.
8.Укажіть характерну рису літаючих птахів:
А) кіль з м'язами;
Б) ребра;
В) хребет;
Г)череп.
9.Визначте орган, відсутній у птахів:
А)трахея;
Б)зуби;
В) нирки;
Г) мозок.
10. Кажіть, який птах належить до кочових:
А) дятел;
Б) соловей;
В) журавель;
Г) ластівка.
12. Визначте птаха, який належить до перелітних:
А) горобець;
Б) іволга;
В) сорока;
Г) дятел.
13. Виберіть одне правильне твердження:
А) Шкіра птахів має багато залоз;
Б) У птахів немає шиї;
В) Яйце птахів не містить поживних речовин;
Г) Птахи періодично линяють.
14. Виберіть одне правильне твердження:
А) Птахи холоднокровні тварини;
Б) Шкіра птахів позбавлена залоз, крім – куприкової;
В) Птахи мають одне коло кровообігу;
Г) Газообмін у птахів відбувається в повітряних мішках.


II. Вставте пропущені в тексті слова. (максимальна кількість балів – 10)
 1)Травна система птахів  починається______________(1) і закінчується_____________(2). У птахів є розширення стравоходу - _____________(3). Шлунок складається з _________________(4) відділів, ____________(5) і _______________(6).
Кровоносна система птахів ______________(7) типу. Складається з ___________(8) кіл кровообігу. Серце ______________(9), має відділи:______________(10) та ____________(11).

2) Установіть відповідність між поняттями  та його визначеннями: (4 б)
А) кочові птахи;
Б) осілі птахи;
В) перелітні птахи;
Г) зимуючі птахи.
1. Птахи,які розмножуються та живляться протягом одного року в одному місці.
2. Птахи, пташенята яких здобувають їжу самотужки.
3. Птахи, що щорічно мігрують на значні відстані за сталими маршрутами.
4. Птахи, які прилітають до нас на зимівлю з північних регіонів.
5. Птахи, які далеко не відлітають від  місць гніздування.




 III.  Заповніть схему (максимальна кількість балів – 8)

За ступенем розвитку пташенят птахів поділяють
А) ________________
Б)________________

Назвіть ознаки цієї групи птахів:




Назвіть ознаки цієї групи птахів:

Назвіть приклади птахів, що належать до даної групи:



Назвіть приклади птахів, що належать до даної групи:


щоб виконати завдання перейдіть за цим посиланням


 IV.Зробіть позначення до малюнка (максимальна кількість балів - 5)


Вітаю учасників  веб-квесту, які  пройшли перші два етапи. Продовжуємо нашу подорож світом птахів та розпочинаємо третій  етап  - "Різноманітність  птахів". 

Максимальна кількість балів на цьому етапі - 30.

 Бажаю успіхів!!!

I. А. Визначте та запишіть надряд класу Птахи, організми якого мають наведені ознаки. (Максимальна кількість балів – 5)

1. Птахи не можуть літати, бігають. Не мають кіля. Крила недорозвинені або відсутні. Мають довгі сильні ноги.
2. Птахи добре літають. Мають добре розвинений кіль. Добре розвинені крила. Живлення різноманітне.
Тут ви знайдете інформацію

Б.  Виберіть правильний варіант відповіді.

1.З нелітаючих птахів кіль добре розвинутий: 


А) у страусів;
Б) у пінгвінів;
В) у нанду;
Г) у ківі.
2.Найчисельнішим за кількістю птахів є ряд:
А) Куроподібні;
Б) Дятлоподібні;
В) Совоподібні;
Г) Горобцеподібні.
3. Найбільшим із сучасних птахів є:
А) кондор;
Б) африканський страус;
В) дрохва;
Г)імператорський пінгвін.
4. Не здатні до польоту, хоча в них є кіль:  
А) ківі;
Б) пінгвіни;
В) страуси;

II. Установіть відповідність. (Максимальна кількість балів – 5)

1) Установіть відповідність між таксономічними категоріями та наведеними назвами для зображеного організму.


А) Тип;              1. Дятлоподібні;
Б) клас;           
   2. Яструб великий;
В) ряд;            
  3. Хордові;
Г) рід;             
  4. Рукокрилі;
Д) вид.           
    5. Дятел;
                         6. Птахи;
             7. Дятел великий строкатий.







2) Установіть відповідність між таксономічними категоріями та наведеними назвами для зображеного організму.

A) Тип;     1. Журавель степовий;
Б) клас;     
      2. Птахи;
B) ряд;            
 3. Хордові;
Г) рід;        
     4. Журавель;
Д) вид.      
       5. Журавлеподібні;
                        6. Плазуни;
                        
7. Лелека білий.









Тут ви можете знайти інформацію
Перейдіть за цим посиланням
Перегляньте інформацію тут


Різноманітність птахів


III. Заповнення таблиці «Характеристика основних рядів Кільогрудих» (максимальна кількість балів - 16)


Ряд
Особливості будови і життєдіяльності

Представники
Лелекоподібні


Журавлеподібні


Гусеподібні


Соколоподібні


Совоподібні


Дятлоподібні


Куроподібні


Горобцеподібні












  
Мартин малий

Різноманітність птахів

Птахи...різноманітність

IV. Міні-вікторина ( Максимальна кількість балів – 4) 

1.Назви яких птахів пов'язані  з сірим кольором?
2.Назви яких птахів пов язані з білим кольором?
3.Назви яких птахів пов язані з чорним кольором?
4. У назві якого хижого птаха необхідно замінити одну літеру, щоб  отримати
назву свійської тварини?
5. Які народні назви білого лелеки вам відомі?
6. Яка  латинська назва класу птахи?
       7. Знайди помилку. Птахи відносяться до ряду  Соколоподібних: боривітер, яструб,  шуліка, гриф, сова,  беркут.
         8.     Знайди помилку. Птахи ряду Журавлеподібних: дрофа, погонич, чапля, красавка, лиска, стерх.
Птахи України
Пернаті друзі

Синьошийка                                                             Вівсянка чорноголова          
  






3 коментарі: